Thursday, May 14, 2020

Untold story of kg Krubong- Air show



Gambar di atas adalah di airshow Omaha pada tahun 1992. Offut Air force base ni adalah strategic Command Centre USAF. Lokasi di tengah benua di negeri Nebraska mmg sesuai sbb jauh utuk musuh sampai. Perjalanan ke sana lebih kurang 3 jam dari Ames. Oleh kerana panas, aku bawak sleeping bag merah tu untuk selubung.

Di situ kami lalui Sioux City tempat pesawat united terhempas sekitar tahun 90an. Ada serpihan sayapnya di lab struktur ISU. Bila aku ke lab, wing itulah yg asyik aku belek sambil tertanya-tanya apa telah terjadi padanya.

Bila tengok pesawat A6 Intruder ni teringat pulak aku, Fred dan Fendy menonton wayang di Ames Campustown theatre bertajuk " Flight of intruder". Aku dan Fred pelajar Aero Engineering. Jadi sibuklah kami komen dalam. panggung. Tiba2 ada mat salleh sssh kan kami dan kata shut up. Fendy yg panas baran ajak kita org bergaduh dgn dia. Aku dan Fred pulak tahu puncanya kita org yg bising. Kami pun sabarkan Fendy...Wallahualam.

No comments: