Friday, November 21, 2008

Untold story at Kg Kerubong.

Antara penjaga gol yg terkenal di SK Krubong adalah Saudara Azmi, atau lebih dikenali sebagai dak gagap atau pun kereta kebal.

Kereta kebal ni memang kebal. Dia mendapat gelaran tu sebab setiap kali bila bola 50-50 beliau akan merempuh dgn berani mcm kereta kebal.

Setiap hari, pak lang totel selalu memberi Kereta kebal air kopi bekalnya waktu rehat. Pada satu hari kereta kebal dah tersilap minum. Beliau telah terminum racun rumpai di dalam stor sukan pak lang totel. Tekak dan perutnya begitu kepanasan. Dan dia mengalami kesukaran bernafas.

Peristiwa yang berlaku pada tahun 1981 itu begitu membuatkan pandak dengkel, tukang sapu sekolah mengamuk. Dia menampar kuat kepala kereta kebal, katanya, kau nak mati ke?? Tapi pandak dengkel jugalah yang bersusah payah membuat penawar racun. kereta kebal diberinya minum air barli suam sebanyak-banyaknya.

Dan Allah jualah yang mengatur segalanya, kalau dulu hayat disambung jua, kini kereta kebal masih lagi menjadi anak kerubong yang dikagumi dlm bolasepak. Anaknya juga sangat berbakat besar dalam bidang sukan dan sedang belajar di sek Sukan bandar Penawar sebagai pemain hoki..

No comments: