Wednesday, February 25, 2009

untold story of kampung krubong

Perlawanan bolasepak persahabatan antara Kg kerubong dan Kg Rumbia pada tahun 1984 yg berlangsung di padang SK Krubong mmg tak dpt dilupakan.

Apa taknya, game anjuran kanak2 remaja yg diterajui oleh Saudara man pak haji, akhirnya menjadi begitu serious bila begitu ramai pemuda2 dan org tua krubong turun padang untuk memberi sokongan. Antaranya adalah raja2 bola kerubong seperti Abg Isa samad, kalui dan parman.

Rumbia pula di ketuai oleh dak candu dtg beramai2 dgn menunggang basikal. Perlawanan mmg betul fight dan 50-50 lebih2 lagi candu mmg kebal bila bola 50-50.

Kecewa dgn aksi hambar adiknya, dak edi, abg isa pun menjerit kpd adiknya, "kalau mcm ni kau main, lain kali jgn main lagi!!" Adiknya menikus ketakutan.

Akhirnya nasib menyebelahi kerubong bila cubaan man pak haji terkena tangan candu dan memberikan sepakan penalti yg akhirnya disempurnakan sendiri oleh beliau.

Candu yang terkilan dgn perlawanan itu meminta re-match di Rumbia. Tapi setelah begitu ramai sokongan dari pemuda kg, man pak haji dan rakan2nya pun cuak juga hendak menyambut cabaran candu.

No comments: