Monday, September 28, 2009

untold story of kg krubong

Jumaat lepas, secara kebetulan, ketika isteri sedang berurusan untuk pinjaman untuk membiayaai kedai di Tmn Krubong Jaya, saya tersentak apabila pegawai bank yg berurusan adalah cucu kepada baba ayam, peniaga ayam kampung di krubong sekitar 1980an.

Saya terus bercerita kepadanya peristiwa saya kemalangan basikal bersama datuknya di depan kedai basikal Cheng Lai. Baba yg mengamuk dgn begitu garangnya ingin memukul saya hanya di leraikan oleh abang isa samat yg ada di hadapan balairaya.

Ketika kejadian itu saya sedang mengajuk Rahim Begaih, kerana menangis terkena terjahan saya pada perlawanan bolasepak ptg semalam.

Apa lagi, melihat kejadian itu, begaih pun bergolek-golek mengetawakan saya pula.

Valarie, pegawai bank itu mmg bersetuju bahawa datuknya mmg garang. Walaupun saya berkali-kali meminta maaf beliau yg sudah tua benar masih ingin mengempuk saya.

Pada malamnya , Bapak saya yg ketahuan, menasihatkan saya supaya lebih berhemah pada orang tua. Sehingga kini, bila berjumpa begaih, pasti cerita saya melanggar baba ayam akan diceritakan semula. Wallahualam.

No comments: