Tuesday, September 1, 2009

untold story of kampung krubong

Pada tahun 1994, Midwest inter Varsity games diadakan di Purdue University West Laffayette Indiana. Dabuk dan rakan2 telah bertungkus lumus mendapatkan sponsorship termasuk Van milik Iowa state Univ untuk pengangkutan. Oleh krn banyak wang yg terkumpul, mereka mampu menyewa cukup bilik motel buat penginapan.

Perlawanan bolasepak adalah kemuncak acara. Iowa state mmg pasukan pilihan. Pada pusingan pertama mereka dgn mudah menundukkan Wisconsin. Tetapi pusingan kedua hampir mencetuskan upset bila Western Michigan mendahului. Pada sepak mula, Dabuk telah mencuba dari jarak jauh bila mendapati posisi keeper yg agak jauh dari gawang dan dapat menyamakan kedudukan.

Di separuh akhir, Iowa State berjaya menundukkan Missouri dan akhirnya mereka ke perlawanan akhir bertemu pasukan Indiana Univ, Bloomington. Iowa state mendahului 2-0 dan Dabuk pun membuat pertukaran dgn memasukkan beberapa pemain yg kurang berpeluang beraksi.

Dan percaturan itu memakan diri bila Indiana menyamakan kedudukan setelah Fullback Iowa tersepak bola ke gawang sendiri. Nizam menangis kerana terlalu kecewa manakala Fred goalkeeper Iowa State menjerit geram.

Begitulah kehendak tuhan untuk mengajar insan tentang takdirnya, mereka tumpas dalam penentuan penalti. Beberapa Siswi ISU, melahirkan rasa geram mereka secara terus terang pada keputusan menukar pemain sewaktu pasukan sedang selesa mendahului... Dabuk hanya mampu tersenyum, setidak-tidaknya semua pemainnya dapat beraksi pada perlawanan akhir..

2 comments:

Bondtoad said...

Dabuk punya pasallah kita kalah hari tu. Aku pun nangis kat tepi padang sebab tak dapat main... huhuhu....

sajak sufi said...

Salam Saudara Bondtoad, saudara masa tu asik2 cakap sorry je, tu lah dabuk suruh balik bilik je..